Werkboek training 'Vaderrol in Detentie'

door
Project Gezinsbenadering
6/10/2022
leestijd 30 minuten

Voor u ligt het werkboekje van de training ‘Vaderrol in detentie,’ aangeboden door de Innovatiewerkplaats Gezinsbenadering van Het Hanze Lectoraat Verslavingskunde en Forensische zorg.

Voor u ligt de training ‘Vaderrol in detentie,’ aangeboden door de Innovatiewerkplaats Gezinsbenadering van Het Hanze Lectoraat Verslavingskunde en Forensische Zorg.

De training ‘Vaderrol in detentie’ biedt handvaten voor een training die gegeven kan worden aan vaders die in detentie zitten. In de training wordt gewerkt aan het ontwikkelen van een vaderrol die past bij de gezinssituatie en de wensen van de gedetineerde vaders en aan het contact dat de vaders hebben met hun gezin tijdens de detentieperiode. De training ‘Vaderrol in detentie’ bestaat uit vijf bijeenkomsten, elke bijeenkomst heeft zijn eigen doel en elke oefening in de bijeenkomst heeft zijn eigen subdoel.

De training ‘Vaderrol in detentie’ is ontstaan uit een ontwerpscriptie in opdracht van de Innovatiewerkplaats Gezinsbenadering van Het Hanze Lectoraat Verslavingskunde en Forensische Zorg. Deze training is in co-creatie gemaakt door vaders, professionals, studenten en onderzoekers.

Download bijlage
Gezinsondersteunende producten
Vernieuwd
11/1/2023
leestijd 10 minuten

Memory spel

Een memory spel met zowel gesloten als open vragen. Memory kan het geheugen, het concentratievermogen, de taalontwikkeling, en de cognitieve en sociale ontwikkeling van het kind stimuleren.

(Wetenschappelijk) onderzoek
Vernieuwd
11/1/2023
leestijd 1 uur of meer

De Gezinsbenadering in penitentiaire inrichtingen: verbinding tussen gedetineerde vader en kind

Dit artikel, gepubliceerd in 'Verslaving in context', is geschreven door Simon Venema, Petrick Glasbergen en Annelies Kassenberg.

Theoretische modellen
Niet gespecificeerd
Vernieuwd
4/2/2023
leestijd 10 minuten

The Piramid Model: three levels of child-oriented work in prisons

All actions that penal institutions can carry out in the field of child-oriented work can be divided into three levels: 1) the facilitative level, 2) the active level, and 3) the intensive level.